Winkelmandje
€ 0,00
0

Uw winkelmandje is leeg

Voeg artikelen aan het winkelmandje toe

knutselhandleiding: Dompel-marmeren

Dompel-marmeren

Hier vindt u de basisinstructie behorende bij het thema dompel marmeren. Bijna alle voorwerpen kunnen worden gemarmerd, hier hebben we het geprobeerd met plastic eieren.

Stappen: 4
Moeilijkheidsgraad: midden  
Duur: ca. 1 uur  

knutselhandleiding als PDF bekijken / downloaden

als PDF bekijken / downloaden
1

Verf druppelen

Vult u een container (bakje/kan), waarin het object volledig ondergedompeld kan worden met water. Let op: de container kan niet volledig meer worden gereinigd. Bescherm daarom je container met een plastic zak.

Schud de verf kort en druppel dan de verf (in de buurt van het wateroppervlak) in de container.

2

Verdelen

Hoe meer verf u toedient, des te kleurintensiever wordt de marmering. Na het uitdruppelen van de verf, begint u meteen (met een satéstokje) met het trekken van het marmerpatroon. Voor een mooi marmerresultaat zou het gebruik van 2 - 3 verschillende kleuren ideaal zijn.

3

Dompelen

Steek het op een satéstokje. Dompel het ei nu langzaam in het water met de verf om te marmeren. Laat het ei er kort in en trek het er snel weer uit.

Om te voorkomen dat er zich een tweede laag verf op het object vormt, blaast u voordat u het object eruit trekt op het wateroppervlak.

Laat het ei drogen. Afhankelijk van het oppervlak van het object is de kleur in ongeveer 15 tot 30 minuten droog.

Nadat het object volledig is opgedroogd is het afneembaar.

4

Schoonmaken

Voor de volgende marmering, verwijdert u de overtollige verf zorgvuldig met een vel papier (rand van het papier) van het oppervlak. Verwijdert u de resterende verf, om een gelijkmatige verdeling van de nieuwe kleuren te behalen.

Bij hardnekkig vuil het water verversen.

knutselhandleiding delen

Als het knutselidee je bevalt, kun je met de volgende regel de link koppelen:

knutselhandleiding - Benodigd knutselmateriaal - materiaallijst

Alle artikelen voor dit knutselidee bestellen

Footer